CARNE SI MANCARURI CU CARNE

VARZA DULCE CALITA CU CARNE DE PORC



     Dintre mancarurile romanesti, preferata mea este varza dulce calita la cuptor. Fie ca este cu afumatura sau cu carne proaspata, as manca-o in orice zi si la orice ora. Varza la cuptor in varianta in care o cunoastem in Romania, aici, in Slovacia nu se pregateste. Varza proaspata folosesc in general varza rosie, iar cea alba se consuma foarte mult  in varianta acra, adica murata. Asadar din cand in cind mai evadez si eu de la specificul zonei in care traiesc si cu toate strambaturile din nas ale sotului si copiilor pregatesc mancare romaneasca. Sper sa va placa reteta mea, este clasica si va invit sa o urmariti:

     INGREDIENTE: 1 kg carne de porc (cotlet cu sorici)
                               2 verze potrivite (1,5 kg)
                               4 cepe mari
                               300 ml bulion de rosii
                               4 frunze de dafin
                               sare si piper dupa gust
                               2-3 linguri ulei pentru calit ceapa
                               1 fir cimbru
                               marar proaspat sau uscat


     Ceapa o curatam si o taiem cubulete.
     Varza o spalam si o taiem fideluta. Ulterior frecam varza cu sare, marar (am folosit uscat si macinat fin sa nu il gaseasca sotul care este antimarar) si putina sare de lamaie (optional) pentru a se inmuia.
     Intr-o tigaie calim ceapa in uleiul incins si cind ceapa este sticloasa adaugam bulionul de rosii putina sare si piper, marar.


     Pentru ca nu am vase foarte mari, in alta oala am amestecat ceapa si bulionul cu varza,


     am lasat sa dea putin in fiert si apoi cind s-a inmuiat varza astfel incat sa incapa in vasul in care am pregatit-o la cuptor am mutat-o in el.
     Cotletul de porc l-am feliat.




     Am folosit vasul roman pentru coacerea la cuptor. L-am inmuiat in apa conform instructiunilor de folosire si apoi am asezat pe fundul vasului un strat de varza, am presarat foi de dafin si am asezat cotletul feliat.


     Completam cu cantitatea de varza ramasa, nivelam frumos si dam varza la cuptor.


     Coacem varza la cuptor pentru 90 minute sau pana cind carnea se inmoaie si este fiarta. 


     Servim varza cu mamaliguta fierbinte si cu ardei iute proaspat sau murat.



     Sa aveti pofta si spor in toate,
     Nico





Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Azi fac si eu varza dulce calita,dar cu carnati trandafir!Am lucrat ceva ani in Cehia,nu prea mi-a placut mancarea lor!...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie imi plac, nu seamana cu mancarurile romanesti, dar si cele de aici sunt gustoase. Mult succes in toate! Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.