SLOVACIA

PRAJITURA "SOLOMON" (ŠALAMÚNOV KOLÁČ)



     O prajiturica simpla si rapida. Prajitura Solomon este o reteta slovaca pe care mi-a recomandat-o sotul meu. Prajitura ne-a placut mult, initial dupa ingrediente ma gandeam ca dupa ce o voi taia se va usca si nu va mai fi la fel de pufoasa. M-am inselat, prajitura a ramas pufoasa trei zile pana am terminat-o si a fost chiar mai gustoasa a doua zi. V-o recomand cu draga inima.




     INGREDIENTE: 250 g unt sau margarina
                               3 linguri cacao
                               2 cani de zahar (cana de 200 ml)
                               1 cana de apa calduta
                               1 pliculet zahar vanilat
                               4 oua
                               2 cani de faina
                               1 pliculet praf de copt
                               nuci macinate

     Pe foc mic topim untul sau margarina, adaugam zaharul, apa si cacaua. Lasam pe foc pana este zaharul topit.


     In cazul in care se formeaza cocoloase de la cacaua, va recomand sa mixati totul cu blender-ul. Cel putin eu asa am procedat si am fost multumita pentru ca daca foloseam alta metoda (trecerea printr-o sita de ex.) pierdeam din masa de cacao. Jumatate din acest amestec se pastreaza si va fi intrebuintat ulterior pentru insiroparea prajiturii. Intreaga cantitate obtinuta a fost de 900 ml.




     In jumatatea de sirop ramasa adaugam ouale. Atentie sa nu fie prea fierbinte si sa se inchege. Incorporam ouale si incepem sa adaugam faina, zaharul vanilat si praful de copt.
     Ungem cu ulei si tapetam cu faina tava in care vom pregati prajitura. Tava mea a vut dimensiunile de aprox 35x25 cm si prajitura nu a fost nici foarte inalta, dar nici prea joasa. Turnam aluatul in tava,


     si coacem prajitura in cuptorul preincalzit la 180°C. Cind trece testul cu scobitoarea, scoatem prajitura din cuptor si turnam siropul pastrat de la inceput. Prajitura fiind fierbinte va absorbi imediat acest sirop, aveti insa grija sa il distribuiti oarecum uniform.


     Presaram cu nuca macinata si lasam sa se raceasca.


     Taiem prajitura in forma dorita si putem servi.



     Sa aveti pofta,
     Nico

Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.