TORTURI SI PRAJITURI

BROWNIES CU UNT DE ARAHIDE (ARAŠIDOVÉ BROWNIES)


     Această prăjitură îmi reţinuse atenţia de ceva vreme, dar când am văzut-o şi la Bianca (făcută după aceeaşi reţeta) deja am început să stau ca pe jar şi mereu cu gândul la ea. Am mai vrut să o fac de câteva ori înainte, aveam toate ingredientele, dar afară ploua cu găleata....păi cum să îi mai fac eu fotografii? Am amânat. Prima zi cu soare în Bratislava după 2 săptămâni de ploaie zilnică, a fost ziua în care mi-am spus că trebuie neapărat să încerc reţeta de faţă. Zis şi făcut:




     INGREDIENTE:  Aluat:  150 g unt
                                             220 g zahăr pudră
                                             70 g cacao
                                             1/2 linguriţă sare
                                             2 linguri apă
                                             2 ouă
                                             60 g făină
                                             80 g arahide sărate

                                 Crema:  160 g zahăr pudră
                                               80 g unt de arahide
                                               6 linguri lapte

                                 Glazura:  200 g ciocolată
                                                 100 ml smântână pentru frişcă


     Pentru aluat, se topeşte untul pe foc mic.
     Într-un castron se amestecă zahărul, cacaoa, făina, sarea şi apa. Se toarnă untul fierbinte şi se amestecă. Se adăugă pe rând ouăle. La sfârşit se adăugă arahidele sărate.


     Tava în care coacem prăjitura o îmbrăcăm în folie de aluminiu....aşa scria în reţeta de unde am luat reţeta. Eu am uns tava cu ulei şi tapetat cu făină. Prăjitură mi s-a lipit de tavă, dar nu într-atât încât să nu poate fi scoasă din ea.
     Turnam aluatul în tavă,


     şi coacem în cuptorul preîncălzit la 160°C pentru aproximativ 25 de minute. Lăsăm să se răcească.


     Crema:  Pregătim untul de arahide, zahărul şi laptele. Într-un castron amestecăm cu mixerul electric toate ingredientele până când obţinem o crema fină si o întindem peste blatul răcorit.


     Glazura: Topim ciocolata împreună cu smântâna şi amestecăm astfel încât să se omogenizeze. Turnam glazura peste cremă şi dăm prăjitura la rece pentru cel puţin o ora.

     Tăiem şi servim. Este o prăjitură ciocolatoasă foarte gustoasă, cu arahide crocante şi bune la interior.






     Să aveţi poftă şi o duminică frumoasă,
     Nico

     PS: O altă reţetă de brownies mai găsiţi pe blog AICI.


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.