ALTE DESERTURI

CORONIŢĂ CU DOVLEAC HOKKAIDO



     În urmă cu ceva vreme am rugat pe facebook prietenii din listă să mă ajute cu like-uri într-un concurs. Reţeta înscrisă în concurs nu era a mea, era a unei doamne pe care eu o consider ca şi mama mea. Este o doamnă mai în vârstă din Slovacia, o doamnă pe care o respect şi căreia am vrut să îi aduc bucurie. Jarmila, aşa se numeşte prietena mea, a fost foarte bucuroasă cînd a văzut că a câştigat acel concurs pe ultima sută de metri. Reţeta ei a fost foarte apreciată de prietenii mei virtuali şi de aceea am încercat-o şi eu. Ştiam din start că reţeta este bună, toate reţetele Jarmilei  sunt super bune şi demonstrează că o viaţă întreagă a fost o bucătăreasă şi o femeie de nota 10. O altă reţetă încercată după ea este PLĂCINTA CU MERE  care este absolut senzaţională.
     Coroniţa cu dovleac ne-a placut foarte mult, atât mie cât şi soţului. Iată reţeta:




     INGREDIENTE: 600 g făină
                                2 linguri picături de ciocolată
                                un praf sare
                                300 ml lapte
                                8 linguri zahăr
                                30 g drojdie
                                70 g unt topit
                                1 gălbenuş
                                1 pliculeţ zahăr vanilat
                                un praf sare
                                1 vârf cuţit scorţişoară
                                coaja rasă de la o lămâie
                                4 linguri piure de dovleac Hokkaido
                                1 gălbenuş pentru uns
                                1 lingură apă + 1 lingură zahăr pentru uns la final
                                fulgi de migdale


     Dovleacul îl curăţăm de coajă şi îl tăiem felii. Îl fierbem la abur până se înmoaie şi poate fi pasat uşor cu furculiţa.


     Pentru a fi sigură că pasta o să fie foarte netedă, am adăugat puţin lapte (din cantitatea întreagă specificată) şi am pasat-o cu mixerul.
     Drojdia o frecăm cu o lingură de zahăr.




     Într-un castron pune făina şi praful de sare. Facem o gaură în mijloc şi începem să adăugăm pe rând: laptele, drojdia, gălbenuşul, untul topit, zahărul, coaja rasă de lămâie, scorţişoara, picăturile de ciocolată şi dovleacul pastă.


     Frământăm aluatul până încorporăm toate ingredientele. Dacă aluatul se lipeşte, în funcţie de calitatea făinii, mai adăugăm 2-3 linguri de făină în plus. La final, aluatul este uşor lipicios, dar poate fi lucrat cu uşurinţă.


     Acoperim castronul cu aluat şi lăsăm la crescut până îşi dublează volumul. După dospire, împărţim aluatul în patru părţi egale. Cantitatea întreagă de aluat a fost de 1350 g. Din fiecare bucată de aluat întindem câte un sul de aproximativ 30-35 cm lungime. Împletim două câte două sulurile. Prima împletitură o aşezăm în tavă, în mijlocul ei şi o vom răsuci de jur împrejur ca un melc. Luăm ce-a de a două împletitură şi cu ea înconjurăm primul melcişor din tavă.


     Acoperim cu un prosop curat şi lăsăm la dospit pentru 20-30 minute. În acest timp, aprindem cuptorul şi îl lăsăm să se încălzească la 180°C. Înainte să introducem tava la cuptor, ungem coroniţa cu gălbenuş de ou şi o presăram cu fulgi de migdale.


     Introducem tava în cuptor şi coacem până se rumeneşte pe deasupra. Cînd coroniţa este gata şi încă fierbinte, o pensulăm cu siropul obţinut dintr-o lingură de zahăr şi una de apă.


     Lăsăm să se răcească şi apoi o putem tăia şi servi. Are gust şi miros asemănător cozonacului şi merge foarte bine lângă o cană de lapte fierbinte la micul dejun sau la cină.


     Să aveţi poftă şi spor în toate,
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.