PREPARATE CRACIUN

PRĂJITURĂ "ALBĂ CA ZĂPADA"



     Pentru astăzi v-am pregătit o prăjitură care mi-a înseninat zilele pe vremea liceului. Am făcut liceul în Bucureşti, am stat la internat şi ori de câte ori mama îmi trimitea pachet de acasă, de fiecare dată aveam şi o cutie cu prăjitură "Albă ca Zăpada". În amintirea acelor vremuri, astăzi am făcut şi eu pentru prima dată această prăjitură după reţeta mamei mele. Aproape că numai îmi aminteam gustul ei, dar cu fiecare bucăţică amintirile îmi reveneau şi m-am simţit din nou acasă. Prăjitura a plăcut copiilor şi lui Tibor, şi iată cum am creat din nou momente frumoase alături de "Albă ca Zăpada".

     INGREDIENTE: Foi:  8 linguri lapte
                                         5 linguri zahăr pudră
                                         4 linguri ulei
                                         1 linguriţă amoniac stins cu oţet
                                         2 ouă
                                         un praf sare
                                         520 g făină

                                Crema:  1 l lapte
                                              1 lingură zahăr vanilat
                                              8 linguri făină
                                              6 linguri zahăr pudră
                                              zeama şi coaja de la o lămâie
                                              200 g unt

     Pregătirea foilor: Ouăle se bat cu zahărul, apoi adăugăm uleiul şi laptele, sarea şi amoniacul stins. Amestecăm bine şi apoi adăugăm făina. Frământăm un aluat potrivit de tare.


     Aluatul îl împărţim în 3 părţi egale şi din fiecare bucată de aluat întindem câte o foaie pe care o coacem pe fundul tăvii de la aragaz. Tava am presărat-o cu făină.


     Foile le-am copt la 180°C până când au început să se rumeneasca la suprafaţă. Lăsăm fiecare foaie la răcit pe un grătar.

     Crema:  Amestecăm făina cu 10 linguri de lapte rece. Restul de lapte îl punem la fiert. Cînd începe să se încălzească laptele adăugăm amestecul de lapte şi făină. Pentru mai multă siguranţă l-am strecurat printr-o sită. Amestecăm încontinuu până cînd începe să fiarbă şi crema se îngroaşă. La sfârşit am adăugat coaja rasă de lămâie şi zahărul vanilat.
     Lăsăm crema la răcit amestecând din când în când.
     Într-un bol separat adăugăm untul moale (la temperatura camerei) şi îl frecăm spumă cu zahărul pudră. Începem să încorporăm treptat crema rece de lămâie, iar la final adăugăm zeama de lămâie. Crema trebuie să fie pufoasă şi uşor acrişoară.




     Asamblarea prăjiturii: În tava de aragaz aşezăm prima foaie şi jumătate din crema. Punem următoarea foaie şi crema rămasă. Aşezăm ultima foaie şi cu atenţie o presăm uşor peste cremă.


     Acoperim prăjitura cu folie alimentară şi punem peste ea un tocător mare de lemn. O lăsăm aşa până a doua zi de dimineaţă şi o dăm la rece.
     Tăiem prăjitura în forma dorită, o presărăm cu zahăr pudră şi o servim cu poftă.






     Este cu mult mai bună rece decât la temperatura camerei.




     Sărbători frumoase şi îmbelşugate tuturor!
     Nico


Nicoleta Grófová

5 comentarii :

Un produs Blogger.