ALTE DESERTURI

TURTĂ DULCE 2014



     Bine v-am regăsit!

     Cu mare bucurie mă aflu din nou alături de voi. Aş fi foarte fericită să aflu că aţi avut Sărbători fericite alături de cei dragi! Sper că Moşul v-a găsit cu masa bogată şi sufletul curat, că aţi primit multe cadouri şi că aţi fost fericiţi şi împliniţi. Noi am petrecut Crăciunul acasă şi ca în fiecare an Moşul a fost foarte darnic şi fiecare dintre noi a primit ceea ce şi-a dorit. Cei mici l-au aşteptat toată ziua cu sufletul la gură. În semn de mulţumire pentru anul care a trecut vă las în compania unei fotografii cu noi şi apoi o să vă prezint reţeta de turtă dulce din acest an.


     Este reţeta de turtă dulce  a Codruţei pe care multe bloggerite au încercat-o şi pe care mi-am permis şi eu să o incerc. Pe blogul meu găsiţi şi alte reţete de turtă dulce şi idei despre cum poate fi întrebuinţată turta dulce chiar şi în decorarea locuinţei. O să fac repede un mic sumar al lor şi apoi vă prezint minunata reţetă.











CASUTA DE TURTA DULCE PENTRU CRACIUN - prima mea casuta de turta dulce


     Închei aici retrospectiva anilor care au trecut şi va doresc în continuare zile frumoase alături de cei dragi!


TURTA DULCE 2014

     INGREDIENTE: Aluat: 480 g făină (150 g + 330 g)
                                           260 g zahăr
                                           1 linguriţă cafea solubilă
                                           125 ml apă clocotită
                                           50 g unt
                                           1 ou
                                           1-2 linguri condimente pentru turtă dulce
                                           1/2 linguriţă bicarbonat de sodiu
                                           un vârf de sare

                                Glazura: 1 albuş de ou
                                               100 g zahăr pudră
                                               2 linguri de apă fierbinte

     Înainte de toate pregătim un sirop de zahăr. Într-o crăticioară caramelizăm o lingură plină de zahăr la foc mediu până ce zahărul devine auriu şi nu începe să iasă fum din el  . Turnăm peste zahărul caramelizat apa clocotită şi lăsăm pe foc cât să se topească zahărul. Pentru că am făcut deja această reţetă de două ori în acest an, la acest pas am adăugat o linguriţă de cafea solubilă pentru o culoare mai intensă a produsului finit. Adăugăm condimentele pentru turtă dulce, restul de zahăr şi amestecăm până se topeşte zahărul. Lăsăm crăticioara pe foc mediu în tot acest timp şi cînd lichidul ajunge la 75°C oprim focul.




     În siropul fierbinte punem 150 g făină şi amestecăm bine până când compoziţia devine omogenă şi nu are cocoloaşe. Dacă totuşi se fac, eu deja mi-am format un obicei din a folosi mixerul vertical în a pasa orice nu are o textură foarte fină. Aşadar, am pasat cu mixerul şi apoi am lăsat să se răcească.
     Amestecăm restul de făină cu sarea şi bicarbonatul într-un castron larg. Punem aluatul format din siropul de zahăr, adăugăm oul şi untul şi începem să frământăm până ce aluatul devine elastic şi nelipicios.
     Din aluat modelăm între palme bile micuţe. Prima dată cînd am făcut reţeta Codruţei am format bile de 40 g cum ne-a recomandat. Totuşi, turta mea dulce a fost mult mai mare decât cea care se vede din fotografiile ei, aşadar a doua oară am redus cantitatea de aluat şi am format biluţe de 25-30 g fiecare. Le aşezăm în tava tapetată cu hârtie de copt lăsând distanţă între ele pentru că îşi vor mări volumul la copt.


     Coacem turta dulce în cuptorul preîncălzit la 170°C pentru 15-20 minute. Atenţie să nu o uscaţi prea tare pentru că apoi se va întări foarte tare cînd se răceşte. O lăsăm să se răcească în tavă şi apoi o depozităm în doze de plastic până cînd o vom glazura.


     Glazurarea:  Batem albusul spumă tare cu un praf de sare şi apoi adăugăm treptat zahărul pudră. Am făcut glazura cu mixerul şi am bătut până când zahărul s-a topit complet şi textura a fost foarte fină. Pentru că prima dată când am încercat reţeta glazura mi-a ieşit foarte lichidă, de această dată am adăugat iniţial numai o lingură de apă clocotită. Jumătate din turtă dulce am glazurat-o astfel şi rezultatul se vede în fotografii; în cealaltă jumătate am mai adăugat puţină apă clocotită şi astfel am glazurat turta dulce rămasă. Mie mi-a plăcut turta dulce cu stratul mai gros de glazură.
     Turta dulce glazurată o punem la uscat pe un grătar de inox. Am lăsat-o aşa până a doua zi de dimineaţă.


     Aceasta este turta mea dulce după reţeta Codruţei. Mulţumesc frumos Codruţa pentru încă o reţeta minunată! Copii au fost încântaţi de turta dulce din acest an şi cred că o perioadă va fi pe lista noastră la favorite.







     Rămâneţi cu bine prieteni,
     Nico


Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Sarbatori fericite si voua draga Rocsy! Toate cele mai bune si mai frumoase sa va astepte in noul an 2015! :)

      Ștergere

Un produs Blogger.