ALTE DESERTURI

PRĂJITURĂ CU BRÂNZĂ DULCE ŞI ALUAT RAS (STRÚHANÝ TVAROŽNÍK)



     Această prăjitură am văzut-o de ceva vreme la o cunoştinţă; am fost la un party, erau foarte multe preparate şi nu am apucat să gust din ea. Ştiu numai că soţul meu a felicitat gazda...era foarte bună. Aşa mi-am propus să o fac şi eu, şi iată că am reuşit. Nu este aceeaşi reţetă, dar este aceeaşi prăjitură. Să aveţi spor!

     INGREDIENTE: Aluat:  400 g făină
                                            200 g unt sau margarină
                                            1 plic praf de copt
                                            2 linguri rase cacao
                                            2 linguri rase zahăr pudră
                                            4 linguri lapte

                                Umplutura: 1 kg brânză dulce
                                                    4 ouă
                                                    300 g zahăr pudră
                                                    1 lingură amidon
                                                    1 lingură rasă zahăr vanilat
                                                    coajă rasă de lămâie

     Într-un castron amestecăm făina cu praful de copt, adăugăm celelalte ingrediente şi lucrăm un aluat tare pe care îl infoliem şi îl dăm pentru 30 minute la frigider.


     Brânza dulce o amestecăm cu zahărul, gălbenuşurile, amidonul şi coaja de lămâie. Am folosit coaja rasă de la o lămâie însă familionul "a decretat" că este prea aromată. De aceea nu am specificat câtă coajă de lămâie, adăugaţi în funcţie de gustul dumneavoastră.
     Albuşurile le batem spumă cu un praf de sare şi le încorporăm treptat în crema de brânză dulce.




     Pentru copt am folosit o tavă de dimensiuni aprox 35x25 cm. Dacă doriţi o prăjitură mai înaltă, puteţi folosi şi o tavă mai micuţă. Tava o ungem cu ulei şi o tapetăm cu făină sau putem folosi hârtie de copt. Radem în tavă jumătate din aluatul rece,


     adăugăm umplutura,


     şi la final radem cealaltă jumătate de aluat.


     Coacem prăjitura în cuptorul încălzit la 180°C până începe să se rumenească pe margini (se vede la umplutură, aluatul fiind cu cacao ne poate înşela). După ce se răceşte o feliem şi o servim. Este foarte gustoasă!







     Să aveţi poftă!
     Nico

Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.