CARNE SI MANCARURI CU CARNE

RULADĂ DE PORC CU SPANAC



     Bun găsit!

     De Anul Nou am pregătit această ruladă din cotlet de porc. A fost atât de fragedă şi de parfumată încât cu siguranţă o refac cât de curând. Eu nu mă omor aşa tare după cotletul de porc şi de fiecare dată mă tem să nu fie prea uscat, ceea ce mie nu îmi place. Ei bine, în combinaţia aceasta a fost un succes, mai ales că slovacii din cotlet fac duminica şniţele...şi ai mei cer de fiecare dată aceste şniţele pe care eu nu le suport, multe vase murdare şi muncă, iar la final eu miros oribil de la prăjeală.

     INGREDIENTE: 1 kg cotlet de porc
                                500 g spanac
                                2 cepe roşii potrivite
                                5 grăunţi usturoi sau usturoi granulat Kamis
                                2 linguri ulei de măsline
                                sare roz de Himalaya
                                piper negru măcinat Kamis
                                100 g prosciutto crudo feliat
                                chimen seminţe Kamis

     Cotletul îl spălăm şi îl uscăm cu şerveţele absorbante. L-am tăiat pe jumătate fără să îl străpung, apoi fiecare jumătate am crestat-o iar în două. Presăram cu sare şi piper negru Kamis pe ambele părţi. Împachetăm din nou bucata de carne cum a fost iniţial, o infoliem şi o dăm la rece până pregătim umplutura.
     Curăţăm usturoiul şi îl dăm prin dispozitivul de usturoi, sau mai simplu folosim usturoiul granulat de la Kamis.
     Spanac am folosit atât congelat cât şi proaspăt. Aveam o pungă de baby spanac pentru salată şi cum era în frigider de câteva zile m-am supărat şi l-am pus la umplutură.




     Ceapa o curăţăm, tăiem cubuleţe şi o punem la călit în ulei de măsline. Cînd este translucidă adăugăm spanacul, atât congelat cât şi cel proaspăt în cazul meu. Călim şi amestecăm să omogenizăm, adăugăm sare şi piper Kamis, iar înainte de a închide focul adăugăm usturoiul pisat. Lăsăm la răcit.


     Luăm de la rece bucata de carne şi o desfacem pe un tocător de lemn. Aşezăm uniform umplutura,


     şi cu grijă şi cât mai strâns rulăm cotletul. L-am mutat alături şi am aşezat pe tocător feliile de prosciutto crudo, am aşezat rulada şi am ridicat în sus pe ea feliile de şuncă. În partea de sus am aşezat alte felii de prosciutto, astfel încât toată ruladă să fie acoperită cu feliile de şuncă. Presăram cu seminţe de chimen de la Kamis din belşug. Legăm rulada cu un fir de aţă mai gros (în reţea) şi o dăm la cuptor. În tava în care am copt rulada am adăugat 100 ml de apă.


     Primele 30 minute am lăsat-o la 200°C, apoi am micşorat la 180°C pentru încă 55 minute. Pe toată perioada coacerii tava cu rulada a fost acoperită. Am două tavi identice şi pe cea de a doua am folosit-o pe post de capac. Se poate folosi şi folie de aluminiu.
     În timpul coacerii întoarcem rulada şi pe partea cealaltă, stropind-o din cînd în când cu sosul din tavă. Ultimele 5 minute descoperim tava cu rulada şi mutăm cuptorul pe treapta grill. Am lăsat cât să devină şunca crocantă şi aurie. Închidem focul şi lăsăm la odihnit pentru 10 minute, scoatem firele de aţă şi o feliem.






     Servim cu cartofi la cuptor sau cu garnitura preferată împreună cu un pahar de vin bun.


     Cu această reţetă m-am înscris la concursul organizat de Diva în bucătărie şi Kamis Condimente.

     Să aveţi poftă,
     Nico


Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. dupa cum arata e cu siguranta delicios...
    si eu prefer ruladele la zile de sarbatoare...
    felicitari pentru blog si postari, multe sunt preparate cu dichis

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc frumos, sunt fericita daca v-a placut. Sa ne auzim cu bine, Nico

      Ștergere
  2. Rulada ta a impresionat cu siguranta juriul, asa ca ai primit o mentiune speciala!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Cristina, ce surpriza minunata. Ma bucur nespus :)

      Ștergere

Un produs Blogger.