ITALIA

CANNELLONI CU SPANAC



     Trec printr-o perioada mai grea a vietii. Mereu ma gandesc la trecut si la amintirile din copilarie. Oarecum incerc sa opresc timpul in loc, dar nu se poate. Ce pacat ca nu se poate!
      Ieri m-a intrebat cineva de o reteta de cannelloni cu spanac si asa m-am hotarat sa postez aceasta reteta. Este favorita noastra, am facut-o de zeci de ori. Sunt atat de buni ca ne grabim mereu sa ii halim si de cele mai multe ori numai am resurse si nici dispozitie sa fotografiez ceva ce am mai fotografiat. Da, si reteta aceasta face parte din trecutul meu. Fotografiile sunt datate 06.11.2009. Chiar daca sunt urate, necomerciale, gustul lor va fi de exceptie. In acest moment pe internet este o avalansa de retete cu fotografii care de care mai aratoase, fotografii care sincera sa fiu de cele mai multe ori ne inseala. Din acest motiv numai incerc retete de pe internet si numai din carti de bucate....sau numai daca citesc ingredientele, modul de preparare si imi suna bine. Pe mine fotografiile nu ma mai impresioneaza. Eu singura stiu ca nu tot ce este frumos si arata bine, poate fi si gustos. Daca v-am convins, iata reteta mea:




     INGREDIENTE: Sos bechamel: 100 g unt
                                                     150 g parmezan ras
                                                     800 - 1000 ml l lapte
                                                     40 g faina
                                                     sare dupa gust

                               Umplutura: 500 g  spanac proaspat
                                                 3 oua
                                                 un praf de nucsoara si piper
                                                 75 ml ulei
                                                 100 ml smantana dulce
                                                 250 g ricotta
                                                 1-2 graunti usturoi
                                                 sare dupa gust

     Pregatirea sosului bechamel: Intr-o tigaie teflonata topim untul si adaugam faina. Cantitatea specificata este aproximativ echivalentul a 2 linguri. Amestecam cu o lingura de lemn si prajim putin faina. Incepem sa adaugam lapte putin cate putin. Amestecam si cind compozitia este omogena, fara cocoloase, continuam adaugarea de lapte. Procedam la fel in continuare pana incorporam intreaga cantitate de lapte. La final adaugam parmezanul ras, amestecam si potrivim de sare. Dam sosul deoparte.


     Pregatirea umpluturii: Spanacul il curatam, spalam si taiem fasai.
     Intr-o cratita in uleiul incins punem usturoiul zdrobit. Adaugam spanacul si calim putin pana acesta se inmoaie. Adaugam ricotta, ouale, praful de nucsoara, sare si piper dupa gust. Omogenizam. Cu acest amestec vom umple pastele canneloni.
     Puteti folosi si spanac congelat. In acest caz va trebui decongelat inainte si scurs de apa in exces care se formeaza.


     Pastele cannelloni nu le fierb inainte; am vazut ca sunt si bucatari care le fierb, dar eu de fiecare data am pregatit aceasta reteta cu pastele nefierte in prealabil.
     Pentru umplerea pastelor, va recomand sa va ajutati cu o lingurita micuta care intra in tubul de cannelloni si cu care puteti impinge umplutura in jos.
     Pastele umplute le asezam intr-o tava sau in tavite individuale cum procedez si eu.


     Dupa ce umpleti pastele, imediat acoperiti-le cu sosul bechamel; in caz contrar se poate intampla ca incep sa plesneasca tuburile de cannelloni de la umiditatea umpluturii.


     Presaram cu parmezan ras si dam cannelloni in cuptorul incins la 180°C pana se rumenesc frumos la suprafata.






     Servim fierbinte. Sunt absolut delicioase aceste cannelloni cu ricotta si spanac.

     Pofta buna!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.