TORTURI SI PRAJITURI

NUGA DE CASA



     Dupa ce am facut melcii cu nuca mi-au ramas 3 albusuri pe care nu stiam cum sa le folosesc. In acelasi timp congelatorul este plin de cani si canute, mai mici sau mai mari, fiecare avand notat numarul de albusuri continute. Astfel mi-am amintit de nuga din copilarie si mi-am spus ca nu ar fi o idee rea. Unde puteam sa caut reteta, decat in cartea de bucate a Sandei Marin? Cautat, vazut, incercat. Iata ce mi-a iesit:

     INGREDIENTE: 6 albusuri
                           350 g miere
                           350 g zahar
                           zeama de la jumatate de lamaie
                           1 pachetel zahar vanilat
                           100 g arahide prajite, nesarate
                           250 g alune de padure
                           2 foi de napolitana


     Albusurile, mierea, zaharul vanilat si zaharul se freaca bine intr-un castron pana compozitia creste si isi tripleaza volumul. Este recomandat sa se bata cel putin 30 minute. Am folosit mixerul, deci operatiunea merge foarte bine cind face altcineva treaba in locul nostru.
     In acest timp, am pus la prajit intr-o tigaie alunele de padure.


     Dupa ce s-au prajit, le-am curatat de coaja care crapa dupa prajire, si care se inlatura destul de usor as putea spune. Alunele curatate s-au prezentat astfel:


     Dupa cele 30 minute de batut albusurile, adaugam zeama de lamaie.


     In acest moment mutam castronul pe foc. De preferat este sa continuam baterea si fierberea la bain-marie. Deci, am pus castronul intr-o oala cu apa si amestecam continuu aproximativ o ora. Te fapt trebuie sa batem mai departe cu telul pana compozitia de dezlipeste de pe peretii vasului. Aceasta a foat operatiunea cea mai grea la care m-a ajutat si sotul meu, pentru ca de la caldura flacarii, de la durerile de maini, te apuca niste nervi de iti vine sa dai cu nuga de pamant. Dar pofta-i pofta, deci fruntea sus si bateti in continuare.
     Cind spuma de albusuri se dezlipeste de peretii vasului, adaugam arahidele si alunele de padure si asezam frumos compozitia intre 2 foi de napolitana. In functie de marimea foilor, folositi 2 sau 4. Am folosit 3 foi, una am impartit-o in doua ( atatea foi de napolitana am avut). Intindem si nivelam frumos spuma de albusuri cu ajutorul unei spatule si asezam foaia de napolitana.






     Peste nuga noastra asezam un fund de lemn si o dam la rece pentru o zi. Dupa ce s-a racit bine si s-a inchegat o taiem patratele sau dreptunghiuri. Taiem cu atentie, pentru ca va fi tare, dar cu siguranta nu avea consistenta celei din comert.


     Cat m-a chinuit pe mine talentul si am facut fotografiile, se vede ca incalzindu-se incepe sa se inmoaie. Chiar si asa este extrem de buna.






     Sa aveti pofta!
     Nico


Nicoleta Grófová

3 comentarii :

  1. nu prea arata tare, umplutura arata sa curga dupa ce ai taiat-o....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arata foarte bine, dar pare a fi alvita, nu nuga. Oricum, cred ca a fost foarte buna :)

      Ștergere

Un produs Blogger.