ALTE DESERTURI

PAPANASI CU SMANTANA SI DULCEATA



     In ultima perioada am tot vazut pe facebook multe retete de papanasi. Normal ca sunt si eu om si am poftit, dar asa de mare mi-a fost pofta incat in prima zi libera i-am pregatit.

     INGREDIENTE: 500 g branza de vaci
                               300 g faina
                               4 oua
                               100 g zahar
                               25 g zahar farin
                               5 g bicarbonat de sodiu
                               250 g smantana
                               coaja rasa de la jumatate de lamaie
                               un pachetel zahar vanilat
                               250 g dulceata de nuci Naturelo
                               ulei pentru prajit

     Branza de vaci, ouale, bicarbonatul, zaharul, sarea, coaja de lamaie, faina si zaharul vanilat se amesteca bine pana obtinem un aluat omogen.


     Aluatul obtinut l-am impartit in bilute de aluat de aproximativ 90-95 g fiecare. Mi-au iesit 12 papanasi.
     Fiecare bucatica de aluat o modelam cat mai rotunda si o aplatizam pe planseta. Cu un pahar sau o forma rotunda decupam mijlocul papanasului si astfel ia forma de covrig. Din acest aluat modelam o biluta rotunda. Procedam la fel cu intregul aluat.


     Prajim inelele de aluat obtinute, cat si bilutele de aluat, in uleiul bine incins pana se rumenesc frumos pe ambele parti.


     Scoatem papanasii pe servetele de hartie absorbanta.


     Ii servim pudrati cu zahar pudra, alaturi de dulceata preferata si smantana din belsug.
Noi i-am servit cu dulceata de nuci de la Naturelo, o dulceata extrem de gustoasa si aromata. Cu siguranta este o forma netraditionala de a servi papanasii, dar va asigur ca aceasta dulceata face toti banii, dupa vorba noastra romaneasca.












     Reteta o am de la vecina mea Dudidu de care imi este foarte dor si pe care o imbratisez cu drag. Este reteta originala de la restaurantul Select din Bucuresti.

     Sa aveti pofta dragi prieteni!
     Nico


Nicoleta Grófová

7 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Bicarbonatul nu se stinge, asa este reteta originala si la fel am procedat si eu. Am facut de mai multe ori aceasta reteta, deci nu veti avea probleme. O seara frumoasa!

      Ștergere
  2. cate grame de faina folositi ? in reteta nu scrie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru atentionare, se pare ca am uitat...am scris reteta fiind intrerupta de mai multe ori. Actualizez imediat.

      Ștergere

Un produs Blogger.