PREPARATE PASTE

CUM VOPSIM OUALE CU FOI DE CEAPA?



     Cu toate ca vopsesc in fiecare an oua de Paste, niciodata nu le-am vopsit in coji de ceapa. Imi amintesc din copilarie tuciul in care mamaia vopsea ouale, acelasi pe care il foloseste si mama astazi, imi amintesc ouale vopsite si bucuria de le vedea asezate frumos in cosnita mare a bunicii. Sunt amintirile mele de pret la care ma intorc an de an. In acest an m-am hotarat sa incerc sa aplic aceeasi metoda in vopsirea oualelor. Nu va spun ca inca de anul trecut de dupa Pasti, mi-a atarnat pana de curand o punga cu foi de ceapa in bucatarie, punga in care am strans foile de la cele mai frumoase cepe curatate in cursul anului trecut, aceleasi foi pe care le-am folosit la vopsirea acestor oua.




     INGREDIENTE: foi de ceapa galbena sau rosie
                               2 linguri de otet
                               ulei pentru uns
                               cantitatea dorita de oua fierte in prealabil

     Foile de ceapa le-am pus intr-o cratita si le-am acoperit cu apa rece. Referitor la cantitatea de foi  de ceapa, cu cat mai multe, cu atat mai bine. Foile nu le-am spalat inainte pentru ca au fost foarte curate, in momentul cand le-am strans primele foi de la ceapa le-am aruncat si le-am pastrat numai pe cele foarte curate si frumoase. In caz contrar trebuie sa spalam foile de ceapa. Foile de ceapa le lasam la inmuiat in apa rece pana a doua zi.
     In dimineata zilei de joi de dinaintea Pastelui, cel putin asa se procedeaza in Teleorman unde eu m-am nascut, se vopsesc ouale. Ouale trebuiesc curatate, degresate si fierte in apa cu sare in prealabil. Inainte de a adauga ouale fierte in vopsea, trebuie sa dam in clocot fiertura de foi de ceapa. O sa vedeti cum isi va schimba culoarea intr-un bordo intens. Lasam ouale in vopsea o ora sau mai mult, timp in care va faceti alte treburi.


     Ouale le scoatem pe servetele de hartie sau pe gratar si cind sunt uscate la ungem bine cu ulei.


     Le lasam sa se usuce iara si ulterior le depozitam la loc racoros pana in ziua Pastelui.




     Am fost foarte multumita de culoarea oualelor vopsite prin aceasta metoda, motiv pentru care m-am hotarat sa procedez astfel in fiecare an....mai ales ca vopsirea cu sfecla rosie este o mare teapa. O sa revin cu un articol mai detaliat in acest sens.




     Paste fericit si imbelsugat tuturor!
     Nico


Nicoleta Grófová

4 comentarii :

Un produs Blogger.