APERITIVE SI SALATE

SALATA CU UNTISOR SI LEURDA



     Untisorul creste in semiumbra padurii, fiind o planta nu prea mare ca dimensiuni, cu frunze rotunde, de un verde inchis, lucioase si carnoase, care au un gust oarecum untos, de unde si denumirea lui populara. Untisorul (Ranunculus ficaria) mai este cunoscut si sub numele de Grausor, Salatica sau Scanteiuta si apare si se recolteaza imediat ce zapada s-a topit prin paduri, adica in lunile martie-aprilie.




     Primul meu contact cu aceasta planta a fost cind copil fiind, am vazut-o pe bunica mea ca isi facea o astfel de salata. Stiu ca m-a uimit, pentru noi era iarba verde, dar tot de la bunica am aflat ca este foarte sanatos. Aceste amintiri au persistat si in weekend, pentru prima data in viata mea am incercat aceasta salata. Concluzia: voi avea grija ca anul viitor sa numai scap aparitia untisorului si pana cand infloreste o sa mananc numai salata de untisor. In acest moment in multe locuri este deja inflorit si din cate am citit frunzele se consuma in salata inaintea infloririi, ulterior provocand iritatii tubului digestiv.
     Salata este extrem de simpla si de gustoasa.

     INGREDIENTE: 1 legatura untisor proaspat, curatat si spalat
                               1 legatura leurda, spalata bine si taiata fasai
                               1 legatura ridichi de primavara
                               1 legatura marar
                               4 linguri ulei de masline extra virgin
                               sare si piper negru dupa gust
                               zeama de lamaie
                               2 linguri seminte de floarea-soarelui


     Intr-un castron incapator punem frunzele de untisor spalate cu atentie si leurda spalata si taiata fasai. Adaugam ridichiile taiate rondele si uleiul de masline. Vom adauga sarea, zeama de lamaie, piperul negru dupa gust. Amestecam si la final presaram cu mararul tocat marunt si semintele de floarea soarelui.

     Servim salata ca si garnitura la friptura de miel la masa de Paste, sau poate fi servita si simpla. Dupa bunul plac poate fi imbogatita cu oua fierte, ceapa verde etc. Este foarte gustoasa, sotul meu care nu iubeste mararul a mancat aceasta salata fara sa aiba obiectii. Normal ca am fost cea mai fericita.


     In loc de ramas bun, va las cu gargaritele mele si primavara, asa cum se vede ea de pe malul Dunarii din Devín.





     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.