CARNE SI MANCARURI CU CARNE

FRIPTURA DE MIEL LA CUPTOR



     Anul acesta Pastele catolic s-a sarbatorit cu o saptamana inaintea celui ortodox, motiv pentru care eu deja sunt cu bucatele facute, mancate si Pastele 2015 este istorie pentru noi.
Lasand gluma la o parte, in acest an am cumparat cu o prietena romanca un miel pe care l-am impartit in doua. Am fost foarte fericita avand in vedere ca un miel pentru noi ar fi fost foarte mult. Tibor nu este obisnuit cu carnea de miel, iar copii nici atat. Mielul l-am comandat la Kufland si a venit foarte frumos ambalat fiind surprinsa foarte placut. Din jumatatea mea de miel am incropit o ciorbita cu taietei de casa si o friptura la cuptor gatita dupa metoda lui Adi Hadean.




     INGREDIENTE: 1-2 pulpe de miel
                               1 legatura ceapa verde
                               1 legatura de usturoi verde
                               1 cana de vin rosu
                               sare
                               menta si patrunjel, proaspete sau uscate

     Pulpele de miel le spalam si le curatam bine de eventualele fire de par. Le presaram cu sare din belsug si le asezam in tava in care le vom pregati.
     Separat am taiat rondele o legatura de ceapa verde. Usturoi verde la noi nu se vinde, deci am pus catava graunti de usturoi feliati. Tocam marunt si patrunjelul si menta daca sunt proaspete, in caz contrar vom folosi condimente uscate de la plic. Presaram carnea cu ceapa, usturoiul si plantele aromatice.


                           
     Invelim tava in folie de aluminiu si o bagam in cuptorul incins la 140°C. Pot sa va spun ca am bagat friptura la cuptor de cu seara si cat eu m-am ocupat de alte preparate, carnea s-a innabusit incet, in suc propriu. Cred ca am tinut carnea la cuptor 3-4 ore, de altfel in cazul meu nu a fost nevoie de o perioada mai mare, pentru ca mieluselul meu a fost unul mititel si tinerel. Pentru un miel mai mare este nevoie de o perioada mai mare de coacere, dar o sa va dati singuri seama cind este gata pentru ca incepe sa se desfaca carnea de pe oase.
     A doua zi am incalzit cuptorul la 160°C, am adaugat in tava vinul rosu si am lasat tava descoperita la cuptor pana cand friptura s-a rumenit. In tot acest timp, din cind in cand picuram pulpele cu sosul din tava, daca este nevoie mai putem adauga vin sau apa.


     Servim pulpele de miel impreuna cu garnitura preferata si o salata verde cu ceapa si ridichi. Eu am pregatit cartofi la cuptor cu chimen pentru ca sunt preferatii sotului si ai copiilor.






     Sa aveti pofta dragi prieteni! Paste fericit cu multe bucurii!
     Nico

Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.