PAINE SI ALUATURI

ALUAT DE TAIETEI (PASTE) CU OU



     Pentru ciorba de miel pregatita anul acesta de Paste am hotarat sa fac taietei de casa pentru simplul motiv ca nu aveam fidea in casa. In Slovacia la supa traditionala de duminica se foloseste o fidea foarte fina, nici din aceasta nu aveam, asa ca m-am decis sa pregatesc taieteii in casa. Reteta si tehnica de lucru au fost preluate din cartea Tehnici culinare si ustensile de bucatarie.

     INGREDIENTE: 195 g faina alba, plus inca putin pentru presarat
                               2 oua mari
                               1 lingurita ulei de masline




     Intr-un castron punem 155 g faina, restul de 40 g o vom folosi ulterior pentru a regla consistenta aluatului. Facem o gaura in mijloc si punem ouale si uleiul de masline. Framantam aluatul cu mana sau cu ajutorul robotului de bucatarie. Ciupim aluatul obtinut pentru a verifica consistenta lui. Daca aluatul ni se pare excesiv de alunecos, adaugam treptat cate o lingurita de faina. Amestecam pana cand se incorporeaza faina adaugata. Atunci cind aluatul este nelipicios incetam sa adaugam faina. Daca adaugati toata faina si totusi, aluatul are consistenta lipicioasa, suplimentati cantitatea de faina. Eu am adaugat exact cantitatile specificate, nimic in plus; aluatul s-a lucrat bine si nu am avut probleme.


     Acoperim aluatul cu un castron de bucatarie si il lasam la odihnit 10 minute.
     Impartim aluatul in doua. Fiecare bila de aluat am intins-o cu sucitorul pe suprafata de lucru presarata cu faina din belsug, cat de subtire am putut.


     Presaram cu faina daca este cazul si rulam strans foaia de aluat.
     Pe un tocator de lemn, cu un cutit bine ascutit, am taiat taieteii in fasai cat mai subtiri. Pe cei pe care i-am folosit la ciorba de miel, i-am pus intr-o sita si i-am scuturat de faina in exces. Ceilalti, i-am lasat la uscat pana a doua zi cind i-am depozitat in camara intr-o doza de plastic.





     Sa ne auzim cu bine,
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.