APERITIVE SI SALATE

SPANAKOPITA - reteta traditionala greceasca



     Mi-a fost foarte dor de branza de acasa, "branza de Balcani" cum o numesc slovacii, motiv pentru care am incercat placinta spanakopita a lui Gordon Ramsay. Branza feta este oarecum asemanatoare cu cea din Romania si pot sa spun ca am facut o alegere buna. Placinta este gustoasa si va satisface gusturile vegetarienilor cat si pe cele ale iubitorilor de spanac. Gordon precizeaza ca o serveste ca fel principal sau ca aperitiv, precum si ca garnitura pentru miel la gratar.




     INGREDIENTE: 2 linguri ulei de masline
                                2 cepe mari, tocate marunt
                                500 g spanac proaspat sau congelat
                                250 g branza feta sfaramata sau rasa
                                2 oua mari
                                200 ml smantana
                                8 foi de placinta
                                piper negru si sare de mare
                                un praf de nucsoara
                                100 g unt topit
                                50 g muguri de pin prajiti


     Frunzele de spanac, daca sunt proaspete, le rupem si le fierbem intr-o cratita mare, la foc potrivit spre mare, pana cand se inmoaie. Le scurgem intr-o strecuratoare. Apasam cu o lingura pentru a stoarce apa din spanac. Lasam sa se raceasca, apoi tocam spanacul mare.
     Intr-o tigaie incindem uleiul de masline si adaugam ceapa cu putina sare si piper negru. Calim 6-8 minute amestecand constant pana cand ceapa se inmoaie, fara a se rumeni.
     Intr-un bol punem ceapa calita, spanacul si presaram cu un praf de nucsoara. Adaugam branza feta (am dat-o pe razatoarea mare), ouale si smantana. Asezonam cu sare si piper. Nu adaugati foarte multa sare, branza feta este dealtfel destul de sarata. La sfarsit adaugam mugurii de pin.
     Preincalzim cuptorul la 220°C.
     Ungem cu unt topit o tava termorezistenta sau de care avem. Asezam in tava jumatate din foile de placinta ungand fiecare strat cu unt si lasand partile in exces sa atarne peste marginile tavii.


     Cu o lingura asezam peste foi amestecul de branza feta cu spanac.


     Indoim marginile foilor peste umplutura, ungandu-le si pe ele cu unt topit. Asezam deasupra foile ramase. Le incretim usor pentru a obtine un aspect apetisant si le ungem cu untul topit ramas.


     Dam tava la cuptor pentru 50-60 minute sau pana cand se rumeneste si devine aurie. Dupa primele 20 minute am coborat temperatura la 180°C si am copt asa cum am specificat deja. Pentru a verifica daca placinta este gata, o intepam cu o tepusa metalica pentru frigarui - umplutura nu trebuie sa fie prea moale.


     Lasam sa se raceasca cel putin 10 minute inainte de a o taia. O servim calda sau la temperatura camerei.







     Sa aveti pofta dragi prieteni!
     Nico


Anonim

2 comentarii :

  1. Doamne caum poate sa arate de fain ! Si sunt sigura ca este savuroasa...
    Mi-am tot propus sa o fac si eu dar...mereu a ramas pe planul doi.
    Nico iar m-ai convins...trebuie sa o incarc.
    Te tzuc cu mare drag !

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.