CARNE SI MANCARURI CU CARNE

TOCHITURA MOLDOVENEASCA



     Astazi va prezint reteta de tochitura moldoveneaca, o reteta traditionala si autentica à la Radu Anton Roman. In postarile trecute am specificat ca voi incepe sa gatesc romaneste. Ei bine, am inceput si asta datorita Ginei care ne indeamna sa respectam Traditia si gastronomia romaneasca si lui Mihai Dumitru, unul dintre proprietarii Fermei de prepelite Bucuresti Fundeni. Personalul fermei de prepelite Bucuresti Fundeni este format din oameni calzi, minunati si care intotdeauna ofera produse proaspete si de calitate. Asa am ajuns sa ma bucur si eu de ousoarele de prepelita, motiv pentru care Luky m-a intrebat: "Ce, este Pastele?" ...la Pasti le vopsisem oua de prepelita .




     INGREDIENTE: 500 g carne de porc (pulpa)
                                250 g carnati afumati
                                250 g ficat de porc
                                1-2 rinichi de porc (nu am gasit la macelarie, deci nu am pus)
                                300 g telemea de oi
                                15 oua de prepelita (5 oua de gaina)
                                3-4 linguri untura
                                10 catei de usturoi
                                sare si piper dupa gust


      Se curata rinichii daca ii avem. Cum nu am avut, nu am pus.
      Toata carnea se taie cubulete/rondele.



     Se incinge untura si se pune carnea la rumenit.


     Cind s-a rumenit carnea se adauga usturoiul zdrobit. Lasam sa mai sfaraie putin si adaugam sare si piper macinat dupa gust.
     Ouale in mod normal ar trebui pregatite ochiuri romanesti (posate). Cum am folosit oua de prepelita de la Ferma lui Mihai, am renuntat la acest mod de pregatire, deci le-am prajit in tigaie cu putin ulei.


     Branza o radem pe o farfurie.
     Servim tochitura cu mamaliguta calda. Asezam in mijloc mamaliguta, de jur imprejur carnea. Peste mamaliga presaram din abundenta branza rasa. Deasupra branzei asezam un ochi romanesc sau 2-3 oua de prepelita.


     Servim fierbinte "cu mamaliga, vin rosu in cani, un ardei iute murat", asa cum ne indeamna si Radu Anton Roman.










     Sa aveti pofta prieteni,
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.