MURATURI SI ALTE CONSERVE

ARDEI COPT LA BORCAN PENTRU IARNA



     Ardeii copti sunt garnitura perfecta alaturi de fripturile de carne. Pentru ca imi plac foarte tare si in Slovacia nu se consuma ca si in Romania, anul acesta am decis sa coc ardei si sa il pun la borcan. Varianta congelata nu imi surade pentru ca in permanenta am congelatorul plin si nu am loc sa arunc nici un ac.
     Am procedat dupa metoda clasica si am ales sa nu le schimb gustul cu absolut nimic. Sa vedem cum am procedat!




     INGREDIENTE: 2 kg ardei capia
                               2 borcane sterilizate de 800 g
                               sare grunjoasa


     Pentru mine, gratarul cu lemne sau carbuni este o amintire din Romania natala. Cum nu locuim la casa, am ales sa coc ardeii pe aragaz pe doua plite de metal. Pentru aceasta am spalat ardeii si i-am uscat cu servetele absorbante si am asezat pe toata suprafata aragazului folie de aluminiu pentru a impiedica murdarirea excesiva.


     In timpul coacerii intoarcem ardeii pe toate partile pentru a se coace uniform. Cand sunt copti ii asezam intr-o tava si ii presaram cu sare grunjoasa pentru a se curata mai usor. Cum nu am avut sare grunjoasa, am folosit sare fina de bucatarie.


     Curatam ardeii de coaja si ii asezam intr-o farfurie.


    Ulterior, ardeiul l-am curatat cu atentie de cotor si de seminte. I-am asezat cu grija in borcanele sterilizate. Zeama care s-a scurs atunci cand am curatat ardeiul de seminte, am colectat-o intr-un castronel. Am pus-o in borcane dupa ce am strecurat-o.
     Inchidem borcanele si le sterilizam. Pentru sterilizare am folosit oala mea speciala pentru conserve. Cind apa din oala a ajuns la temperatura de 100°C am inchis focul si le-am lasat sa se raceasca in oala pana a doua zi.


     Borcanele cu ardei le depozitam in pivnita sau camara, de preferat in camere unde temperatura nu este foarte ridicata.


     Cu ardeii astfel conservati pregatim salate cu otet, ulei si condimente (ardeii ii taiati fasaii) sau cu saramura de usturoi, etc.


     Sa aveti pofta si spor in toate,
     Nico





Nicoleta Grófová

3 comentarii :

Un produs Blogger.