APERITIVE SI SALATE

SALATA DE CRUDITATI



     Amintirile mele legate de capitolul salate facute de mama cuprinde si aceasta reteta. Cu toate ca salata este din vremurile comuniste si nu are nimic de a face cu bucataria moleculara, din punctul meu de vedere, chiar si astazi, este o salata gustoasa si pe care am mancat-o cu mare pofta. Faptul ca a fost si pe gustul sotului meu si al copiilor mi-a adus multumire si fericire.
     Sper sa va placa si voua, celor care nu o cunoasteti!


     INGREDIENTE: 300 g telina
                               300 g morcov
                               200 g mar
                               2 galbenusuri fierte tari
                               300 ml ulei
                               zeama de lamaie si sare dupa gust

     Legumele si fructele le curatam de coaja si le spalam. Le uscam cu servetele absorbante si radem fin telina si morcovul.






     Marul l-am razuit pe razatoarea mai mare pentru a nu se distruge si devenii pasta.
     Din cele 2 galbenusuri fierte tari si ulei pregatim maioneza. In ultima perioada pregatesc maioneza numai din galbenusuri fierte si rase pe aceeasi razatoare pe care am ras legumele mai sus. Frecam galbenusurile si adaugam treptat uleiul pana cand il incorporam in totalitate. Dupa gust adaugam sare si zeama de lamaie.
     La final maioneza noastra arata ca mai jos:


     Intr-un castron incapator amestecam telina, morcovii si merele rase. Adaugam treptat maioneza si amestecam pana cand amestecul este omogen. Potrivim de sare daca mai este nevoie si dam salata la rece pentru minim 2 ore. Cand s-a racit o servim cu paine prajita sau franzele proaspete, intansa pe paine sau servita cu furculita ca orice salata.
     Daca va place usturoiul, puteti adauga si 1-2 granti de usturoi, pisati, pentru gust si aroma. Este delicioasa!






     Sa aveti pofta prieteni,
     Nico


Nicoleta Grófová

1 comentarii :

  1. Ce super arata! Nici nu iti dai seama exact ca e facuta din cruditati. La prima vedere sigur pare ceva gatit, are acea textura usor diferita fata de ceva crud. Totodata, sunt sigura de faptul ca are un gust excelent. O idee in plus pentru a gati ceva, si asa nu prea stiam exact ce as mai putea face pe langa mancarurile clasice.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.