CARNE SI MANCARURI CU CARNE

ČEVAPČIČI - reteta slovaca



     Amintirile mele legate de Romania si romani se indreapta mereu catre mititeii romanesti, catre gratarele de weekend ale romanilor, catre gustul ardeilor copti si al saramurii de usturoi. Ce vremuri frumoase! Cu toata familia in jurul mesei, gratarele tatalui meu erau motive de bucurie, fericire, mandrie. Tata astazi numai este si nu pot decat sa ii spun: te iubesc tata si ma gandesc neincetat la tine si la ultimele noastre clipe impreuna. Le comemorez zi de zi si ma intreb mereu pe unde ratacesti. Sper sa ma auzi si sa ma vezi si de aceea incerc sa fiu dreapta, sa fac lucruri bune de care sa fii mandru, sa iti aduc bucurie. Te iubesc!




     Reteta de astazi este reteta slovaca de mititei. La o cautare pe wikipedia veti observa ca este notat: "Čevabčiči (turca kebab, bulgara кебапче, кебапчета, croata si bosniana ćevapčići, ćevapi, sarba ћевапчићи, ћевапи, romana mici, macedoneana ќебапи, italiana cevapcici) sau čevapčiči este un fel de mancare din carne asemanator carnatilor sau chiftelelor." Cum dorul de mititei este mare, m-am hotarat sa incerc varianta slovaca de čevapčiči. Este diferita prin condimentele adaugate si de aici si gustul este diferit. Daca ma intrebati ce imi place mai mult, normal ca iubesc la nebunie mititeii....doar sunt romanca. Cu toate acestea, nici varianta slovaca nu este de lepadat, in combinatie cu ceapa taiata marunt si mustarul, este de asemenea delicios.
     Sa vedem reteta!

     INGREDIENTE: 200 carne de vita
                               200 g carne de porc
                               200 g carne de oaie
                               200 g ceapa curatata
                               80 g grasime pentru prajit/fript
                               mustar
                               boia de ardei dulce
                               piper negru macinat
                               sare dupa gust

     Reteta este dintr-o carte de bucate slovaca. Cum la noi carnea de oaie se gaseste numai de Paste, nu am avut de unde sa gasesc asa ceva, prin urmare am pregatit reteta numai cu carne de porc si vita in cantitati egale.
     Carnea o tocam marunt. Am dat-o prin masina de 3 ori: prima data la macelarie, a doua oara impreuna cu o treime din cantitatea de ceapa (aprox. 65 g) si iara inca o data, ceapa si carne impreuna. Daca doriti ceapa o puteti taia cubulete.


     Adaugam sare dupa gust, piper negru si boia de ardei dulce. Din aceste condimente am adaugat o jumatate de lingurita de piper negru macinat si 2 lingurite de boia de ardei dulce.


     Amestecam pana compozitia este omogena, daca este nevoie adaugam si putina apa rece cat sa rezulte o pasta nu foarte vascoasa.


     Formam čevapčičii, la fel ca pe mititeii romanesti, cu mainile inmuiate in apa si de lungime aproximativ egala.


     Ii coacem pe gratarul sau tigaia incinsa pana devin aurii (maronii ).


     Ii servim cu cartofi fierti natur, mustar si ceapa ramasa (135 g) taiata cubulete.






     Sa aveti pofta si zile senine,
     Nico


Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. Te felicit pentru ceea ce vrei sa faci si pentru respectul pentru tatal tau ! Dumnezeu sa-l odihneasca in pace !
    Arata tare bine micii acestia slovaci si daca ar avea usturoi in loc de ceapa si oleaca de bicarbonat( specific micilor romanesti)...ar fi tare gustosi cu mustar....
    Weekend linistit sa aveti Nico draga !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sarutmana Sidy, iti multumesc pentru vizita. Dumnezeu sa il ierte pe tata, dar parca chiar nu merita sa plece de langa noi. Avand in vedere ca čevapčičii se mananca cu ceapa tocata marunt, nu stiu daca ar da bine cu usturoi in compozitie, dar mie si noua ne-au placut, este un gust diferit, o experienta culinara noua. Va imbratisam cu drag, Nico+familia

      Ștergere
  2. Superba povestirea ta si din pacate trista in acelas timp. din pacate copii de atunci adica noi am devenit adulti si a trebuit sa ne luam ramas bun de la parintii nostrii. Imi place foarte mult reteta pe care chiar o voi pregatii. cate bucati ti-au iesit din aceasta cantitate? chiar vroiam sa te intreb daca un am carne de oaie ce fac, hahah. merci pentru prietenie si reteta. Nu in ultimul rand trebuie sa le multumesc lui Sidy si Adinei Ciocalau, care m-a pus in contact cu tine. Multumesc dragi prietene.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc frumos si eu pentru comentariu si prietenie, sunt sigura ca am si eu multe de invatat de la tine. Revenind la reteta noastra, daca ai carne de oaie pregateste asa cum scrie in reteta, adica cate 200 g din fiecare tip de carne specificat. Ai gasit o reteta tipic slovaca care si iti place....ma bucur. Numai stiu cate bucati mi-au iesit, dar zic sa incerci odata reteta si daca iti plac apoi multiplici cantitatile. Numai bine, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.