ALTE DESERTURI

GRIS CU LAPTE SI DULCEATA DE AFINE



     Bun gasit!

     Reteta de astazi este banala, gustoasa, incarcata de amintiri si de emotii. De fiecare data cind le fac gris cu lapte copiilor mei, imi amintesc bolurile cu gris din lapte proaspat de vaca pe care ni le facea mama. Acest gris cu lapte era atat de bun incat pana dimineata eu lichidam toate castronelele in care il impartea. Aveau si dulceata de visine. Ce bunatate! Nu pot sa spun ca grisul facut de mine nu este la fel de bun, dar cu siguranta diferenta vine si din calitatea materiilor prime folosite.
     In general, fac gris cu lapte pentru masa de seara a copiilor....si a noastra. Acum l-am servit cu dulceata de afine, o dulceata cu aroma de Piatra Neamt facuta cu dragoste de catre o doamna deosebita.

     INGREDIENTE: 1 l lapte
                                100 g gris
                                100 g zahar
                                1 pliculet zahar vanilat

     Laptele il punem la fiert intr-o oala si cind este caldut adaug grisul in ploaie amestecand tot timpul (ca si la mamaliga). Atentie, sa nu fie laptele foarte fierbinte, caz in care se vor forma cocoloase. Ulterior adaug zaharul si zaharul vanilat, si asa cum am precizat mai sus, amestec in permanenta pentru a nu se lipi pana cand incepe sa clocoteasca. Cind incepe sa clocoteasca mai fierbem 2-3 minute si ulterior punem grisul in boluri de portelan sau de silicon.






     Daca punem grisul in forma de silicon, dupa ce se raceste si poate fi scos din forma il servim cu dulceata preferata, in cazul nostru dulceata de afine. In cazul in care as fi pus grisul cu lapte in castronele, imediat i-as fi pus deasupra din loc in loc visine sau afine din dulceata.











     Sa aveti pofta de viata mereu! Va las cu preferatul meu Gheorghe Gheorghiu.
     Nico



Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.