RETETE DE PRAJITURI

PLACINTA DOINA CU BRANZA SI STAFIDE



     Bun  gasit!

     Aproape ca am si uitat de bloguletul meu, dar noroc cu retetele nepostate din arhiva, astfel incerc sa spal si eu rusinea. Nu am avut timp de nimic, nici de fotografiat si nici de scris. In ultimele luni am schimbat locul de munca, am alergat si am fost la cursuri, am invatat si tot asa. August este ultima luna de cursuri din programul de adaptare si asta inseamna ca incet, incet incepem sa revenim la normal. Ma bucur, ca sa fiu sincera mi-a lipsit activitatea de pe blog. Observ ca si voi sunteti tacuti, nici comentarii nu am mai primit in ultima vreme. Va respect tacerea.
     Reteta de placinta cu branza si stafide este de la matusa mea din Bucuresti, tanti Doina, o gospodina veritabila. O doamna pe care o iubesc si care mi-a insuflat arta gatitului.




     INGREDIENTE:  12 foi de placinta
                                 800 g branza dulce sau telemea
                                 1 pliculet zahar vanilat
                                 80 g zahar
                                 coaja rasa de la o lamaie
                                 100 g stafide inmuiate in rom
                                 4 oua mari - L (sau 5 micute - S)
                                 1 cana lapte + 2 oua


     Stafidele se pun la inmuiat in rom cat sa le acopere.
     Referitor la branza, se poate folosi jumatate branza dulce si jumatate telemea de vaca, numai branza dulce sau numai telemea. Am folosit numai telemea de vaca, dar a fost cam sarata, motiv pentru care in viitor voi folosi si branza dulce.




     Intr-un castron incapator radem telemeaua de vaca si o amestecam cu branza dulce daca folosim. Punem ouale (4 bucati), coaja rasa de lamaie, zaharul si zaharul vanilat. Stafidele le rasturnam peste branza, impreuna si cu romul in care le-am inmuiat (romul ramas neabsorbit cu alte cuvinte).


     Amestecam si potrivim de zahar daca este cazul si dam deoparte.
     Foile de placinta se ung cu unt topit sau ulei. Asezam trei foi de placinta una peste alta; nu uitati sa le ungeti cu grasime. Intindem uniform umplutura, indoim usor capetele si incepem sa rulam ca in fotografia de mai jos.


     Asezam rulourile obtinute in tava unsa in prealabil. La final rulourile le pensulam cu unt topit sau ulei.


     Coacem placinta in cuptorul incins la 180°C pana se rumeneste. Cat este inca fierbinte, turnam peste ea 2 oua amestecate cu o cana de lapte. Bagam placinta inapoi la cuptor si o lasam asa pana se raceste. Dupa ce o scoatem din cuptor este bine sa o pastram acoperita cu un prosop umed pentru a nu se usca. Daca doriti o puteti pudra cu zahar pudra, caz in care numai o acoperim.






     Servim fara sau cu o cana de lapte dulce. Sa aveti pofta oameni dragi!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.