LEGUME SI ZARZAVAT

MANCARICA DE URZICI CU LEURDA



     Nici o primavara fara urzici! Se spune ca urzicile fac parte din categoria plantelor care ”schimba sangele”. Consumate primavara, ajuta la detoxifierea organismului, lupta cu anemia si sporesc energia. Au deopotriva proprietati analgezice, sunt bogate in fier si magneziu.
     La noi in Teleorman, cel mai des se pregatesc sub forma de mancarica de urzici. Cu gandul la primavara si la copilarie am pregatit aceasta reteta. Am folosit in locul usturoiului clasic pe care il foloseau mama si bunica, leurda proaspat culeasa din padure. De fapt si leurda si urzicile le-am adunat din padure cu mana mea.




     INGREDIENTE: 400 g urzici tinere
                                1 legatura de leurda
                                2-3 cepe tocate marunt
                                2 linguri de smantana
                                1 lingura amidon daca este nevoie
                                sare dupa gust

     Urzicile le spalam in apa rece de cateva ori si le oparim. Dupa ce le-am oparit le punem la scurs intr-o strecuratoare avand grija sa pastram apa in care le-am oparit.


     Urzicile scurse le batem cu batatorul de vinete. Nu folosesc mixerul pentru ca imi place sa simt textura urzicilor.


     Curatam ceapa si o tocam marunt. Ceapa tocata o calim in ulei cu putina apa.


     Cand apa s-a evaporat si ceapa incepe sa devina aurie, adaugam leurda tocata marunt.





     Cand se inmoaie si leurda,


     adaugam urzicile tocate. Daca este nevoie, completam cu apa in care le-am oparit.


     Fierbem la foc mic pret de 20-25 minute. Potrivim de sare si piper, adaugam si smantana.


    Amestecem si dam in clocot. Daca este nevoie si urzicile sunt prea subtiri (apoase), adaugam o lingura de amidon dizolvat in putina apa. Daca va plac mai usturoiate, acum mai puteti adauga usturoi tocat.


     Servim urzicile cu mamaliguta fierbinte, cu oua ochiuri sau cu ce avem pofta.






     Sa fiti sanatosi! Pofta mare!
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.