DIN FARMACIA DOMNULUI

SIROP DE PATLAGINA - reteta d-lui farmacist BOBARU



     Patlagina este o planta cu multe proprietati curative, cunoscuta in principal pentru efectele sale antitusive si expectorante. Creste prin fanete, paduri cat si pe marginea drumului. De cativa ani imi tot promiteam sa incerc siropul de patlagina. In primavara aceasta, avand mai mult timp liber, am pus in practica aceasta reteta. Mama a doi copii inca mici (9, respectiv 6 ani), stiu cu siguranta ca siropul de patlagina ne va fi de folos de la toamna.
     Reteta este preluata din "Formula AS"  si este o reteta ce apartine si este recomandata de domnul farmacist Bobaru din Braila.




     INGREDIENTE: frunze de patlagina
                                miere de albine

     Frunzele de patlagina proaspat culese se spala si apoi se usuca cu servetele absorbante.


     Cu ajutorul unui blender sau cel mai bine cu un storcator de fructe se extrage zeama continuta din delicatele frunze de patlagina.

 
     Zeama rezultata prin stoarcere se amesteca cu un volum egal de miere de albine (am folosit pentru masurare un borcan de 350g).






     Amestecul de suc si miere se fierbe 20 de minute.


     Dupa ce l-am fiert, l-am lasat la racit si ulterior l-am strecurat print-o bucata de tifon.



     Siropul obtinut l-am turnat in sticlute inchide la culoare. Am obtinut doua sticlute a cate 150 ml fiecare. Poate fi pastrat timp indelungat deoarece siropul nu mucegaieste datorita principiilor antibacteriene continute in frunze.










     Se administreaza cate 3 lingurite pe zi.
     Siropul de patlagina poate fi folosit si ca indulcitor pentru alte ceaiuri cu proprietati ex­pectorante sau antitusive. Aceasta asociere poten­teaza efectul emolient al ceaiului respectiv.

     Sa fiti sanatosi!
     Nico


Nicoleta Grófová

7 comentarii :

  1. Va multumesc pentru reteta! Am folosit metoda si cred ca a iesit foarte bun siropul. Numai bine va doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc mult. Acest sirop al copilăriei era f. Eficient

    RăspundețiȘtergere
  3. Mierea fiartă devine toxică, mai bine folosiți zahar brun.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu devine toxica, dar își pierde proprietatile, e doar indulcitor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumim pentru reteta, cam cat timp se poate pastra? Nu in frigider, ca o conserva? Am citit undeva ca daca faci sirop cu miere fermentează mai repede, probat la mine cu sirop de dude doar cu miere tinut in frigider. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.