ALTE DESERTURI

STELUTE CROCANTE DE CRACIUN



     Am inceput sa ma pregatesc de sarbatori si prima reteta este aceasta. Acesti "biscuiti crocanti" se fac de Craciun in Slovacia si i-am mancat acum trei ani de la o cunostinta. Au fost foarte buni si am ramas cu gandul la ei. Avand multa nuca m-am gandit sa fac ceva cu nuca si astfel m-am decis la acesti biscuitei. In slovaca se numesc "Vianočné sucháre" si se fac in forma de chec si apoi se taie feliute subtiri care se usuca in cuptor pana devin crocanti. Cum ultima forma castigata la Decorix inca nu a fost folosita m-am gandit sa o pun la treaba si astfel le-am facut in ea si le-am denumit dupa forma lor: "Stelute crocante".




     Va las sa descoperiti singuri reteta care este extrem de simpla, de crocanta si de gustoasa.

     INGREDIENTE: 6 albusuri
                                110 g faina
                                110 g zahar pudra
                                50 g nuci

     Albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare,


     si apoi treptat adaugam faina, zaharul pudra si nucile taiate in bucati mai mari. Aluatul il turnam in forma de chec sau intr-o alta forma daca dorim sa le dam alta forma.


     Eu am ales sa folosesc forma de silicon Pandoro de la Decorix, dar va pot spune din "experienta" deja, ca este mult mai usor de feliat subtire daca folositi forma de chec. Coacem in cuptorul incins la 180°C pana devin aurii; pentru siguranta putem face si testul cu scobitoarea.


     Dupa ce se racesc stelutele le taiem in felii subtiri si le asezam in tava pe hartie de copt.


     Le uscam in cuptorul inscins la 100°C pana capata o usoara culoare aurie si sunt complet uscate. Sa fiti atente sa nu le ardeti, fiind subtiri se poate intampla.
     Se pastreaza in doze de metal inchise ermetic. Sunt delicioase!




     Update 28.12.2012. Cu aceasta reteta am castigat un card cadou Kaufland in valoare de 50 eur.


     Sa aveti pofta,
     Nico




Nicoleta Grófová

6 comentarii :

  1. Ce frumoase stelute ai pregatit Nico! Prezentarea este minunata, aduce in suflet sarbatoarea.

    Felicitari! Ai toata admiratia mea pentru ceea ce pregatesti, pentru pricepere si rabdare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Antonia, ma bucur mult daca te-am facut sa simti bucuria si surpriza sarbatorilor. Si eu am simtit ca vin cu adevarat cind am auzit la televizor ca a inceput Targul de Craciun la noi. Si apoi au venit si stelutele, am aplicat ici colo mici decoratii in locuinta...si Craciunul este aproape. O zi minunata Anto, Nico.

      Ștergere
  2. tare frumos au iesit! Imi place cand vad retete din alte tari, pentru ca e chiar interesant sa afli cu ce se rasfata ei in aceasta mare sarbatoare a anului. Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paula, draga mea...cata dreptate ai. Asa ar trebui, sa scrie toate blogaritele ce locuiesc in afara tarii mai mult despre Sarbatoarea Craciunului din tara in care locuiesc. Eu personal cunosc cateva obiceiuri, dar bucuroasa mi-as largi orizontul de la oameni ce simt aceaste sarbatori pe pielea lor. Ce idee frumoasa! Multumesc si te pup cu drag, Nico

      Ștergere
  3. DEci un fel de biscotti slovak:) Imi place mult ideea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mitinita, ai pus punctul pe i. Asa m-am gandit si eu cind am scris reteta, vroiam sa zic asta si pana la final am uitat. Mersi ca mi-ai reamintit. Ai dreptate, biscotti slovac. HAHA, sar italienii pe slovaci...

      Ștergere

Un produs Blogger.