DULCETURI SI COMPOTURI

DULCEATA DE CRACIUN



     In perioada Sarbatorilor de Craciun am pregatit aceasta dulceata. Mi s-a parut ceva inedit si exotic cind am intalnit-o intr-o revista: dulceata cu aroma Craciunului. Sunteti de aceeasi parere cu mine?
     Mi s-a parut a fi si cadoul perfect pentru prietenii sau familia gurmanda. Ce altceva ramanea de facut decat sa incerc reteta...si nu am regretat. Dulceata este aromata si foarte gustoasa. Cui ii place vinul fiert cu siguranta ii va placea si dulceata. Este din fructe de padure si condimente pentru vin fiert. Credeti-ma ca nu veti regreta!

     INGREDIENTE: 900 g fructe de padure
                                2 plicuri amestec pentru vin fiert
                                400 ml suc de coacaze negre
                                1 lingura de ghimbir taiat cubulete
                                500 g zahar + 1 plic de Gelfix 3:1


     Intr-o cratita sau ibric punem la fiert sucul de coacaze negre impreuna cu amestecul pentru vin fiert. Lasam sa fiarba acoperit pentru 15 minute. Am folosit amestec de vin fiert de la Kotány, un amestec de zahar cu arome pentru vin fiert. Daca folositi plicuri in care se gaseste un mix de condimente care se adauga vinului fiert, cred ca un singur plic ar fi de ajuns. In acest caz dupa ce condimentele au fiert 15 minute si si-au lasat aromele in sucul de coacaze, acesta trebuie strecurat pentru a elimina condimentele.


     Fructele de padure trebuiesc decongelate.
     Intr-o cratita punem fructele de padure decongelate, sucul de coacaze negre, ghimbirul si zaharul amestecat cu Gelfix 3:1. Daca doriti, puteti sa folositi Gelifiant cu fructoză dietetic de la Dr. Oetker; caz in care numai adaugam zahar.


     Aducem dulceata la punctul de fierbere si fierbem inca 3 minute la foc mare.


     Turnam dulceata in borcane curate si uscate. Punem capacele borcanelor, le acoperim si le lasam la racit pana seara sau a doua zi. Avand in vedere ca mi-am propus ca aceasta dulceata sa o fac cadou prietenilor mei, am folosit niste borcanele mititele si dragute. Le-am decorat in spiritul Craciunului si i-am bucurat pe cei dragi cu frumustea si aroma lor.


     Cu toate ca postarea retetei vine dupa Craciun, m-as bucura mult daca va place si daca va va inspira si veti alege sa o pregatiti in viitor.

     Un an 2014 plin de bucurii va doresc,
     Nico



Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Rocsy, este super buna. Vreau sa fac o pajitura cu ea...ca de fapt de aceea am facut dulceata; acum sunt la dieta, dupa ma apuc din nou de prajiturit dupa. Mersi.

      Ștergere

Un produs Blogger.