ALTE DESERTURI

FURSECURI LINZER CU NUCA (LINECKÉ KOLÁČE ORECHOVÉ)



     "La multi ani! Fie ca bucuria si linistea aduse de Sfintele Sarbatori sa va insoteasca pe tot parcursul anului 2014. Va doresc sa traiti clipe mai frumoase, si mai minunate decat cele ale carui an numai ce s-a sfarsit, sa fiti sanatosi si voiosi si sa aveti mult noroc in toate."

     Pentru ca imi doream de ceva timp sa incerc aluat de fursecuri Linzer cu nuca, anul acesta nu am mai stat pe ganduri si am pregatit pentru cei dragi mie atat RETETA CLASICA  cat si cea cu nuca macinata. Reteta ne-a placut, asadar va fi de baza si pentru anii ce vor urma.

FURSECURI LINZER CU NUCA

     INGREDIENTE: 210 g faina
                                140 g unt sau margarina
                                80 g nuca macinata
                                70 g zahar pudra
                                1 galbenus
                                1 lingurita coaja de lamaie
                                un praf de scortisoara

                                gem de coacaze sau de caise
                                zahar pudra

     Intr-un castron amestecam toate ingredientele si framantam pana obtinem o bila de aluat compacta si care nu se lipeste de maini. Aluatul obtinut il infoliem si il lasam la rece cel putin 3 ore sau de pe o zi pe alta. Am procedat ca si in alti ani, respectiv am pregatit aluaturile intr-o zi si le-am copt a doua, a treia zi in functie de timpul pe care l-am avut.




     A doua zi, pe o planseta de lemn presarata cu faina intindem in foaie groasa de 3 mm un sfert din aluatul obtinut. Taiem fursecurile cu forma/formele si motivele care ne plac sau pe care le avem in dotare. In acest an am folosit pentru acest aluat 2 forme dreptunghiulare de biscuiti.


     Decupajul l-am realizat cu o forma inimioara sau floricica. Pentru anul urmator mi-am propus sa imi achizitionez noile forme cu motive de Craciun care imi plac, forme pe care le gasiti deja in magazinul meu AICI.


     Fursecurile le asezam cu atentie sa nu le deformam in tava neunsa si le coacem la 160°C pentru 7-10 minute. In acelasi timp trebuie sa tineti cont de faptul ca ele se lipesc doua cate doua si de aceea este necesar sa pregatim in mod egal acelasi numar de fursecuri: cu si fara decupaj.


     Dupa coacere le indepozitam in doze de plastic si le pastram pana in apropierea Craciunului. In situatia in care le pregatiti chiar inainte de Craciun, in aceeasi zi putem sa le si umplem. Pentru a umple fursecurile am folosit GEM DE CAISE PICANT CU VANILIE SI GHIMBIR.
     Le-am lipit doua cate doua folosind gem de caise si le-am lasat pana a doua zi pe gratar in bucatarie.


     Le asezam apoi cu grija in doze de plastic unde le indepozitam pana in momentul servirii. Inainte de a fi servite le presaram cu zahar pudra din abundenta.



     Sunt foarte aspectuoase si gustoase fiind preferatele copiilor si ale sotului.



     Ramaneti cu bine,
     Nico

DECUPATOARE FURSECURI LINZER CU MOTIVE DE CRACIUN





Nicoleta Grófová

4 comentarii :

  1. Ador aceste fursecuri..Sunt delicioase :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt perfect de acord cu tine, si eu le ador si Craciunul fara ele numai este Craciun. O zi frumoasa, Nico

      Ștergere
  2. foarte bune fursecurile , am incercat si o varianta cu migdale macinate in loc de nuca , super bune !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt fericita daca v-au placut...faptul ca le-ati incercat si cu migdale macinate ma bucura si mai mult. Toate cele bune, Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.