TORTURI SI PRAJITURI

PRĂJITURĂ "VALURILE DUNĂRII"



     Bun găsit!

     Mi-am cumpărat o carte nouă cu reţete de prăjituri şi inevitabil mi-au căzut ochii pe această reţeta. Cunoaşteam prăjitura Valurile Dunării, cu toate că nu am incercat-o niciodată. Noua mea carte de bucate este tradusă din germană şi m-am gândit că poate această reţeta este mai aproape de reţeta originală. Pe internet se găsesc foarte multe variante, dar eu m-am oprit la reţeta din cartea mea.

     INGREDIENTE: Pentru aluat:  750-1000 g vişine proaspete sau 2 borcane compot de vişine
                                                        25 g unt
                                                        180 g zahăr
                                                        6 ouă
                                                        un praf sare
                                                        400 g făină
                                                        1 plic praf de copt
                                                        4 linguri lapte
                                                        2 linguri cacao
                                                        2 linguri rom
                                                        unt pentru uns tava

                                Pentru crema:  1 plic budincă de vanilie
                                                         500 ml lapte
                                                         1 lingură rom
                                                         200 g unt moale
                                                         50 g zahăr pudra

                                Pentru glazură: 200 g ciocolată amăruie
                                                          25 g unt de cocos




     Pregătirea blatului: Vişinele dacă sunt proaspete le scoatem sâmburii şi le punem la scurs într-o strecurătoare. De această dată am folosit vişinele dintr-un borcan de compot, dar cînd prăjitura a fost gata am realizat că îi cam lipsesc vişinele. Cu siguranţă trebuiesc vişinele din 2 borcane de compot, vişine pe care le punem la scurs într-o strecurătoare.
     Untul moale îl frecam cu mixerul şi începem să adăugăm cu lingura zahărul. Adăugăm praful de sare şi pe rând ouăle. Între fiecare ou adăugat batem cu mixerul aproximativ câte o jumătate de minut.
     Făina o amestecăm cu praful de copt şi treptat o adăugăm peste compozitia de unt. La final, dacă este nevoie, adăugăm lapte cât compozotia să cadă din lingură. ATENŢIE, nu trebuie să curgă (eu am pus 2 linguri de lapte)!
     Aluatul îl împărţim în două părţi egale. O parte il întindem în tava unsă cu unt şi tapetata cu făină. Am folosit hârtie de copt, dar aluatul se întinde destul de greu, deci recomand varianta cu tava unsă cu unt şi tapetată cu făină. În cea de a doua jumătate de aluat adăugăm cacaoa, romul şi încă puţin lapte dacă este cazul (2 linguri). Întindem cu grijă acest aluat peste cel fără cacao. Am procedat astfel: am luat cantitati mici de aluat şi cu atenţie le-am intins astfel încât să nu apăs foarte tare şi să cadă acest aluat pe fundul tăvii. Cu coada unei furculiţe am înţepat aluatul pe toată suprafaţă pentru a creea efectul de valuri. Asezăm visinele si dăm prăjitura la cuptor pentru 30 de minute sau până când trece testul cu scobitoarea.


     O lăsăm la răcit în tavă.


     Pregătirea cremei: Praful de budincă îl amestecăm cu o lingură de zahăr şi cu puţin lapte. Într-o cratiţă curată punem restul de lapte şi când este fierbinte adăugăm şi laptele cu praful de budincă. Amestecăm încontinuu pentru a nu se forma cocoloaşe. Cînd crema începe să fiarbă închidem focul şi o lăsăm la răcit. De preferat este să amestecăm încontinuu până se răceşte, sau cel puţin până când are o temperatură bună şi o putem acoperi cu folie alimentară (folia trebuie să fie in contact cu crema). Această operaţie are rolul de a nu se forma crustă la suprafaţă cremei.
     Untul îl frecăm spumă cu zahărul pudră şi cînd budinca este răcită complet o încorporăm treptat peste untul batut spumă.




     Peste blatul răcit turnăm şi întindem în strat egal crema. Dăm tava la rece până pregătim glazura.

     Pregatirea glazurii:  Într-o crăticioară punem ciocolata ruptă bucăţi şi untul de cocos. Dacă nu aveţi se poate înlocui cu aceeaşi cantitate de ulei. Amestecăm cât să se omogenizeze şi după ce se răceşte atât cât să suportăm să băgăm degetul în ea, turnam glazura peste prăjitură. Dăm imediat la rece. După 5 minute, cu ajutorul unei furculiţe creăm la suprafaţa prăjiturii efectul de valuri.


     Dăm prăjitura din nou la rece până a doua zi. Dimineaţă tăiem prăjitura şi o putem servi.



     Să aveţi poftă,
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.