DIN FARMACIA DOMNULUI

SIROP DE TAMAIOARA SAU TOPORASI



     Tamaioara sau toporasii asa cum se numesc in alte zone ale tarii noastre, este floarea pe care cu bucurie o adunam din padure la fiecare 1 Mai muncitoresc. Mergeam cu parintii la padure si noi, copii, ne bucuram sa culegem buchetele de tamaioara. Ne imbata cu parfumul ei si fericite culegeam cate un buchetel si pentru bunica noastra. Ce amintiri frumoase!
     La vremea respectiva, copil fiind, nu stiam despre efectele benefice ale acestei plante medicinale. Astazi, ca mama, fac orice pentru sanatatea copiilor mei. Asa am ajuns sa pregatesc acest sirop de tamaioara despre care se stie ca este un bun expectorant in afectiunile cronice de amigdalita si bronsita. O singura parere de rau am: am cules tamaioara dupa ce isi pierduse mirosul. O vecina mi-a spus ca dupa traditia populara slovaca, tamaioara isi pierde mirosul dupa prima furtuna. Mama mi-a spus ca la noi, la Teleorman, se spune ca dupa ce canta cucul tamaioara numai miroase. De ce isi pierde tamaioara mirosul? Voi stiti?




     INGREDIENTE: 60 g flori de tamaioara
                                600 g zahar
                                600 ml apa
                                zeama de la o jumatate de lamaie


     Florile de tamaioara le-am clatit sub jet de apa rece. Daca sunt curate, puteti sari peste aceasta etapa.
     Peste florile de tamaioara turnam apa rece si punem vasul pe foc pana da in clocot. Acoperim si lasam la infuzat pentru 24 de ore.


     A doua zi am strecurat infuzia de tamaioara, storcand si presand florile.






      Am adaugat zaharul, zeama de lamaie si am pus din nou vasul pe foc. Dupa ce da in clocot fierbem pentru inca 10-15 minute. Turnam siropul fierbinte in sticle curate, incalzite in prealabil.










     Consumam siropul cate o lingurita dimineata si seara in perioadele friguroase din an. Puteti sa il folositi si ca indulcitor pentru cafea, budinca din fulgi de cereale pentru micul dejun, etc.

     Sa fiti sanatosi! Nico


Nicoleta Grófová

2 comentarii :

  1. Nu știam ca in unele locuri se numesc Tămâioarä. La noi in Ardeal le zicem Viorele. Si nu stiam că sunt comestibile...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Corina, la mine la Alexandria toata lumea stie de tamaioara, dar am vazut ca o alta denumire foarte cunoascuta este de toporasi. Te pup!N

      Ștergere

Un produs Blogger.