ITALIA

PRAJITURA CU CIRESE (TORTA DI CILIEGIE)



     TORTA DI CILIEGIE - asa se numeste aceasta PRAJITURA CU CIRESE (cum am decis sa o numesc eu) in cartea de bucate a italianului meu preferat Emanuele Ridi. Prajitura poate fi facuta atat cu cirese proaspete cat si cu cirese congelate ca ale mele. Ridi recomanda varianta cu cirese din compot ca fiind cea mai gustoasa, reteta in cartea lui fiind pregatita cu cirese din compot. Daca doriti puteti sa incercati si aceasta varianta.
     Cu toate ca pana cind vor aparea ciresele mai este destul de mult timp sper sa va placa prajitura si sa o retineti. Imi propusesem sa fac fotografiile cu flori de cires, dar nici acestia inca nu sunt infloriti.

     INGREDIENTE: 200 g unt moale
                                200 g faina
                                1 plic praf de copt
                                4 oua
                                200 g zahar pudra
                                coaja de la o lamaie rasa
                                semintele de la o pastaie de vanilie
                                200-300 g cirese

                                200 ml compot de cirese
                                200 g zahar

     Separam albusurile de galbenusuri. Galbenusurile le frecam spuma cu zaharul pudra. Cind amestecul este pufos adaugam untul moale, coaja rasa de lamaie si semintele de vanilie. Mixam cat amestecul sa fie omogen.
     Albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare si le adaugam peste compozitia de mai sus. Amestecam si incepem sa adaugam treptat faina pana se cuprinde toata in compozitie.




     Folosim pentru copt o tava pentru tarte cu diametrul de 25 cm. Pe fundul ei asezam un cerc decupat din hartie de copt, marginile tavii le ungem cu unt.
     Incalzim cuptorul la 180°C.
     Turnam compozitia obtinuta in tava si o nivelam frumos. Pe toata suprafata asezam simetric sau asimetric cirese congelate, cirese proaspete sau cirese din compot.


     Coacem in cuptorul incins pana trece testul cu scobitoarea. Prajitura incepe sa se rumeneasca destul de repede la suprafata, dar asta nu inseamna ca este coapta si in interior. De aceea testul cu scobitoarea este sfant.


     In timpul cat se coace prajitura pregatim siropul. Daca doriti o cantitate mai mare de sirop, autorul precizeaza ca la cantitatea in ml de compot de cirese se adauga aceeasi cantitate de zahar in grame. Punem zeama de compot de cirese si zaharul intr.un ibric si fierbem pana siropul capata consistenta dorita. Mie nu imi plac siropurile foarte groase si care nu curg, de aceea nu am tinut siropul foarte mult la fiert.


     Servim prajitura impreuna cu siropul de cirese si un bulgare de mascarpone cu recomanda autorul sau de frisca cum am procedat eu.





     Prajitura este aromata si foarte gustoasa si v-o recomand cu drag. Cu siguranta o voi mai repeta pentru ca este deosebita.

     Sa aveti o zi frumoasa,
     Nico





Nicoleta Grófová

5 comentarii :

  1. Imi place mult pufosenia asta cu cirese ;;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nico, eu nu inteleg ce se face cu siropul, se toarna peste toata prajitura ? Sau turnam doar cand mancam ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Siropul se toarna peste prajitura la servire, dar daca vrei cred ca se poate turna si peste .... dupa ce prajitura se raceste l-as turna eu. In cartea de bucate scrie ca se serveste cu frisca sau mascarpone. Weekend placut! Nico

      Ștergere

Un produs Blogger.