MURATURI SI ALTE CONSERVE

LEČO CONSERVATA PENTRU IARNA (ZAVÁRANÉ LEČO)



     Cu toate ca sunt o carnivora inraita, nici de la aceasta tocanita tipica Slovaciei nu ma dau in laturi. In final, contine un ingredient destul de pretios, si anume carnati afumati care aici sunt de calitate foarte buna. Pentru ca toata familia iubeste acest fel de mancare pe care in timpul verii il fac destul de des, m-am gandit sa incerc sa conserv pentru iarna legumele principale din care este facuta tocanita: rosii si ardei gras alb. Am cautat pe internet retete de lečo pentru iarna, am aruncat o privire si in cartea de bucate cu conserve pe care o am. In marea majoritate a retetelor se calea ceapa, apoi adaugam ardeiul si rosiile, fierbeam si umpleam borcanele. Mi s-a parut oarecum ciudat sa calesc ceapa si sa o conserv, asa mi-am gandit propria reteta de lečo, mai mult o incercare. Am vrut sa vad daca se pastreaza bine peste iarna si ce gust are mancarea cu legumele din borcan. Am fost foarte multumita, si de aceea astazi, cu toate ca inca nu este sezonul lor, va prezint reteta.




     Atunci cind am fost in Romania si am pregatit borcanele din imagine, am pregatit lečo pentru familie si va pot garanta ca au devenit si ei fani ai acestei tocanite. Fiul surorii mele mi-a spus:"Este buna Nico, sa mai faci!". M-as bucura sa o incercati, veti fi placut surprinsi.
     Reteta de lečo cu legume proaspete se gaseste pe blog. In curand o sa pregatesc lečo cu legumele conservate si o sa va arat si aceasta varianta. Este foarte simplu si rapid, iar rezultatul este exceptional. Ceea ce m-a bucurat foarte tare a fost ca atunci cind am pregatit lečo cu legumele conservate se simtea in casa acelasi miros ca in timpul verii. Ce poate fi mai frumos ca intr-o zi friguroasa sa simti aroma verii?

     INGREDIENTE: ardei gras alb sau verde - cu siguranta nu rosu
                               rosii de gradina sanatoase

     Ardeiul gras se curata de seminte si cotor, se spala si se taie cubulete marisoare. Trebuie evitat ardeiul rosu care este mai dulce si care ar schimba gustul acestui tip de mancare. Cind am pregatit aceste borcane, nici mama nu avea ardei alb mult, deci am folosit si alt tip de ardei, dar nu rosu. Chiar si ardeiul capia poate fi folosit.



     Spalam si pregatim borcane de 800 g cu capac. Le uscam la soare si le umplem cu bucatele de ardei. Nu am cantarit nici ardeiul si nici rosiile, sa nu uitam ca a fost o incercare. Dar asa cum am facut anul trecut voi face si anul acesta. Asadar, am umplut aproximativ 2/3 din borcan cu cubulete de ardei. Borcanele le-am batut usor de masa (de lemn) sa se aseze cat mai bine ardeiul. In acest moment munca mea se prezenta astfel:


     Separat am curatat rosiile de coaja si le-am ras pe razatoare cu dinti mari. Cu ajutorul unui polonic am turnat sucul de rosii in borcane. Amestecam rosiile, umplem polonicul si turnam in borcane. Daca masa este prea groasa si nu se imparstie cum ar trebui in borcan, cu ajutorul cozii unei linguri, sau a unui cutit pentru micul dejun am imprastiat uniform sucul de rosii.


     Nu umpleti borcanele foarte tare pentru a nu le sarii capacul pe timpul fierberii. Dupa cum vedeti nu am adaugat nici un pic de sare si nici un fel de conservat. Infiletam capacele borcanelor si le punem la fiert in oala (tuci, caldare....ca la tara) cu apa, categoric borcanele vor fi scufundate total in apa. Fierbem pe foc mediu pentru 1-1,5 ore si lasam borcanele sa se raceasca in oala  in care le-am fiert. Oala o acoperim cu paturi, astfel incat racirea sa se faca lent.




     Scoatem borcanele din apa, le curatam si le depozitam in camara.
     Cind am gatit lečo cu legumele conservate am folosit la inceput cate doua borcane, ulterior am pregatit trei borcane odata, chiar si patru. Lečo este foarte gustoasa consumata cu paine alba proaspata.

     Spor in toate va doresc,
     Nico


Nicoleta Grófová

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.